16/7/12

Un mussol com a testimoni



El mític mussol que corona l'edifici dels anys 20 que hi ha a la confluència de l'Avinguda Diagonal i el Passeig de Sant Joan s'ha convertit en una de les icones de la ciutat.
Es va instal·lar als anys 70 per anunciar l'empresa "Rótulos Roura".
D'acord amb l'Ordenança dels Usos del Paisatge Urbà l'any 2004 es van desmuntar tots els rètols obsolets que hi havia a la ciutat però es va decidir indultar aquest Mussol en considerar-lo una fita urbana que forma part de la memòria col·lectiva dels barcelonins. Aquest indult aprovat per la Comissió Mixta de Protecció del Paisatge Urbà, està condicionat a les corresponents revisions i treballs de manteniment per conservar la seva silueta i garantir d'ara en endavant el seu funcionament.

2 comentaris:

Ramon Pruneda ha dit...

Hola Jordi,

Recordo de petit com era aquest ròtul, i dels ulls del mussol sortien dos potents focus, que avui en dia estarien prohibits, ara llueixent llums suaus però ben visibles. Jo visc a uns 50 o 60 metres del mussol, i com pots observar li tinc cert afecte.

Salut.

ad2100 ha dit...

Hola Jordi;
M'agradaria preguntar-te sobre el mussol. Em podries donar email? (jo mmallafre@gmail.com). Gràcies!
marc